ភាពជាអ្នកដឹកនាំ 
យុវជននៅថ្ងៃនេះ ត្រូវចេះសម្រួចក្រសែភ្នែកសម្លឹងមើលមេដឹកនាំថ្ងៃនេះ។ ការរៀនសម្លឹងមើលអោយសព្វគ្រប់ ការចេះអង្កេតដោយប្រើវិចារណញ្ញាណ រៀនមើលភាពជាគំរូ រៀនច្បិចយកសម្ថភាពនៃការដោះស្រាយបញ្ហា រៀនមើលភាពរីកចម្រើន និងវិនាសកម្ម ពីមេដឹកនាំជំនាន់នេះ ក៏ដូចជំនាន់មុន។ ចំពោះយុវជនខ្លាំង គឺត្រូវរៀនមើលអោយគ្រប់សព្វ គ្រប់ច្រកល្ហកពុំមែនស្ពាយវប្បធម៍មិនបើកចិត្តរៀនសូត្រឡើយ។ យុវជនចំបាច់សម្រួចសម្ថភាពខ្លួនឯង ដ្បិតភាពរីកចម្រើន គឺត្រូវការលាងសម្អាតខ្លួនឯងមុនគេបង្អស់។ រឹតតែសំខាន់ កឺការស្គាល់ខ្លួនឯង មានសម្ថភាពនៃការអូសទាញ មានសម្ថភាពនៃការសាងភាពជាគំរូល្អ និងមានសម្ថភាពកសាងឥទ្ធិពលខ្លាំងចំពោះក្រុម។ និយាយអោយស្រួលស្ដាប់ជាងនេះ យុវជនគួរលាងសម្អាតខ្លួនឯងអោយបានស្អាតជាមុនសិន សឹមទៅដឹកនាំអ្នកដ៍ទៃរតាមក្រោយ។ យុវជន គឺជាកម្លាំងសង្គម តែបើយុវជនថមថយកម្លាំង កម្លាំងសង្គមក៏ថមថយអ្នកបន្តវេន។ បើសង្គមពុំសម្បូណ៏អ្នកបន្តវេនទេ សង្គមមួយនោះក៏ថមថយភាពរីកចម្រើនដែរ។ ការចេះសម្លឹងមើលសង្គមដោយប្រើការគិតពិចារណា ពុំជ្រុលនិយម គឺជាផ្នែកមួយនៃការកសាងខ្លួនឯង និងចេះមានស្មារតីអូសទាញយុវជនដទៃទៀតមកធ្វើការងារជាក្រុម ក្រោមទស្សនវិស័យរួមគ្នា។ Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse

ជំនឿអរូបិយមានវត្តមាននៅលើទឹកដីកម្ពុជា

  

ជំនឿអរូបិយមានវត្តមាននៅលើទឹកដីកម្ពុជាតាំងពីយូរលង់ណាស់មកហើយ ពោលគឺយូរជាងការចូលមកដល់នៃព្រហ្មញ្ញសាសនា និង ព្រះពុទ្ធសាសនាទៅទៀត។ ជនជាតិខ្មែរដើម មានជំនឿលើកម្លាំងក្រៅធម្មជាតិ និង កម្លាំងក្រៅខ្លួន ដែលជាទូទៅគោរពបូជាវត្ថុអរូបដូចជា អាទិទេព ទេវតា អារុក្ខអារក្ស ខ្មោចព្រាយ បីសាច និងអ្នកតានានា។

អស់រយៈពេលរាប់រយឆ្នាំកន្លងទៅនេះ ជំនឿអរូបិយនៅក្នុងសង្គមខ្មែរមិនធ្លាប់ឃ្លាតចាកទៅណាទេ។ ពលរដ្ឋខ្មែរ ជាពិសេសអ្នកនៅតាមជនបទ នៅតែមានជំនឿលើរឿងអរូបិយដដែល សូម្បីតែអ្នកទីក្រុងដែលបានរៀនខ្ពង់ខ្ពស់ក៏នៅតែមានជំនឿយ៉ាងងប់ងល់ផងដែរ។ សត្វជ្រូកជើងប្រាំ សត្វគោក្បាលពីរ និងភាពមិនប្រក្រតីខុសធម្មជាតិផ្សេងៗ អាចធ្វើឲ្យមនុស្សម្នាផ្អើលអុជទៀនធូបគោរពបូជាយ៉ាងភ្លូកទឹកភ្លូកដី។ ករណីខ្លះថែមទាំងត្រូវបានយកទៅចុះនៅលើទំព័រសារព័ត៌មានទៀតផង។ សម្រាប់អ្នកដែលមានជំនឿលើរឿងអរូបិយ ករណីចម្លែកទាំងនេះ កើតឡើងដោយសារតែបារមីសក្តិសិទ្ធខ្លាំងពូកែចូលសន្ធិត។ ហើយការអុជទៀនធូបគោរពបូជានានា នឹងនាំមកនូវលាភសំណាងដល់ពួកគេ។ នេះជារឿងមួយ។
ក្រៅពីជំនឿលើភាពមិនប្រក្រតីនៃធម្មជាតិ គេសង្កេតឃើញថា ពលរដ្ឋខ្មែរថែមទាំងមានជំនឿលើអាគមអរូបិយ និងសិល្ប៍សាស្ត្រវិទ្យាការផ្សេងៗទៀតផង។ ជំនឿនេះស្ដែងឲ្យឃើញតាមរយៈការទៅរកគ្រូទាយ៖ ខ្លះដើម្បីជោគសំណាងក្នុងការងារមុខរបរ ខ្លះដើម្បីរំដោះគ្រោះអាក្រក់ ហើយខ្លះទៀតទៅរកគ្រូទាយ ដើម្បីភាពសមបំណងក្នុងរឿងស្នេហាជាដើម។
ជាការកត់សម្គាល់ ជំនឿលើរឿងអរូបិយ បារមីសក្តិសិទ្ធអស់ទាំងនេះ មិនមែនមានតែនៅក្នុងចំណោមពលរដ្ឋនៅតាមជនបទ ដែលមានចំណេះដឹងទាប ខ្វះទីពឹងពំនាក់ទាំងផ្លូវចិត្តនិងផ្លូវកាយនោះទេ ពលរដ្ឋខ្មែរខ្លះដែលជាអ្នកមានទ្រព្យធន ជាពិសេសអ្នកដែលប្រកបមុខរបររកស៊ី អ្នកនយោបាយ និងមន្ដ្រីអ្នកមុខអ្នកការដែលមានតំណែងខ្ពស់មួយចំនួន ក៏ជឿលើរឿងទាំងនេះដែរ។
ជំនឿអរូបិយ មែនទែនទៅ គឺជាសិទ្ធិសេរីភាពផ្នែកសាសនារបស់ពលរដ្ឋ។ ការជឿជាក់ទៅលើអារុក្ខអារក្សអ្នកតា ឬដាក់ចិត្តដាក់ថ្លើមជឿទៅលើគ្រូបារ្យអាចារ្យណាមួយ។
បើទោះបីជាវាជាសិទ្ធិសេរីភាពរៀងៗខ្លួនក៏ដោយ ក៏ពលរដ្ឋម្នាក់ៗគួរតែប្រើប្រាស់សិទ្ធិនេះដោយប្រុងប្រយ័ត្នជាទីបំផុត។ ត្រូវប្រយ័ត្នដោយចំពោះជំនឿអរូបិយតែម្ដង ព្រោះខុសពីសាសនាផ្សេងៗ ជំនឿអរូបិយជាទូទៅត្រូវបានផ្ទេរពីជំនាន់មួយទៅជំនាន់មួយទៀតតាមរយៈបុគ្គលប៉ុណ្ណោះ ដោយមិនមានក្បួនខ្នាតច្បាស់លាស់ ដើម្បីវាស់ស្ទង់ពីភាពត្រឹមត្រូវនៃការអនុវត្តឡើយ។ ភាពមិនច្បាស់លាស់ និងជំនឿងប់ងល់របស់ពលរដ្ឋ ផ្ដល់ឱកាសយ៉ាងខ្លាំងដល់ការធ្វើអាជីវកម្មបោកបញ្ឆោតរបស់ជនទុច្ចរិតនិងការយល់ខុសតែម្ដង។
នៅក្នុងសង្គមខ្មែរ គេធ្លាប់ឃើញមានឧទាហរណ៍ជាច្រើនមកហើយជុំវិញករណីជនទុច្ចរិត ដែលឆ្លៀតឱកាសយកជំនឿអរូបិយរបស់ពលរដ្ឋ មកធ្វើអាជីវកម្មស្វែងរកផលប្រយោជន៍បំពេញកិលេសផ្ទាល់ខ្លួន។ សរុបមកវិញ បើទោះបីជាជំនឿ គឺជាសិទ្ធិរបស់ពលរដ្ឋម្នាក់ៗក៏ដោយ ក៏ពលរដ្ឋគួរតែត្រិះរិះពិចារណាឲ្យបានវែងឆ្ងាយ មុននឹងដាក់ចិត្តជឿទៅលើអ្វីមួយ ឬបុគ្គលណាម្នាក់។ ការជឿជាក់លើជំនឿមិនសមហេតុផល គ្មានឫសគ្មានគល់ និង គ្មានមូលដ្ឋានរឹងមាំ គ្មាននាំប្រយោជន៍អ្វីដល់ខ្លួនឡើយ ក្រៅតែពីការខាតបង់ពេលវេលានិងប្រាក់កាស ហើយពេលខ្លះ វិនាសខូចខាតដល់ខ្លួនឯងនិងគ្រួសារថែមទៀត៕

No comments:

Post a Comment